داروَک

Wednesday, March 17, 2004

فتواهای هولناک

همانطور که میدانید فتوی در دو صورت صادر میشود :
فتوی میدهند، که هول کنند، یا هول که میکنند، فتوی میدهند. این دو نمونه فتوای زیر از نوع دوم است.

فتوای اول

خامنه ای در پاسخ به استفتاء خبرنگار ایلنا پیرامون اعتصاب کارگری تصریح کرد : هرگونه عمل که موجب تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی شود، جایز نیست.
خبرنگار ایلنا با این استفتاء، احتمالآ چند هدف را دنبال میکرد :
هدف اول : بردن آبروی رهبر، اما در کجای رهبر آبرو سراغ کرده، خدا میداند.
هدف دوم : یاد آوری به ملت ایران، که ایشان (خامنه ای) علاوه بر رهبر، آیت الله و مرجع تقلید نیز میباشد، در نتیجه بلاجبار، برای عقب نماندن از ما بقی دستمال بدستان که به نان و آبی رسیدند، دست بدستمال برده تا شاید نانی دست و یا کرده یا از تهاجم چماق یدستان به خبرگزاری جلوگیری کند، و گرنه جایز بودن یا نبودنش در قانون اساسی، همین ولی مطلقه فقیه نوشته شده است.
بقول زنده یاد میرزاده عشقی :
هرکه بی خبر از فن خایه مالی شد
دچار زندگی پست و نان خالی شد
بقیه اهداف را هرچه فکر کردم یادم نیامد.

فتوای دوم

آیت الله صافی گلپایگانی : چهارشنبه سوری خرافی و متعلق به دوران جاهلیت است.
بعد از بیست و پنج سال، که هر سال، آن آیت الله های دم دستی مانند دایی جان برادران لاریجانی و مشگینی و چند صد تا آیت الله های دیگر، در مورد عید و چهارشنبه سوری فتوی صادر کردند ، و ملت هم تره برای خودشان و فتوایشان خورد نکردند، آیت الله صافی گلپایگانی را که خود متعلق به سنه تیرکمان میباشند، برای حفظ آبرویشان، در اصل بردن آبروی ایشان ( که خودشان حیا را خورده و آبرو را غی کرده اند) به صحنه آوردند. چرا؟ برای اینکه بگویند ، تا سر داریم سر میشکونیم، تازه اگر هم کم بیاریم از عراق وارد میکنیم.
شما که کوتاه بیا نیستید ما کوتاه میآییم و میگوییم چهارشنبه سوری خرافات است و متعلق به دوران جاهلیت، قمه زنی، زنجیر زنی و سینه زنی که خرافات نبوده و متعلق بعصر جدید است و تمدن نوین و برگزاری اش عین صواب، چرا شما بزرگان دین تا بحال بغیر از ناله زدن، قمه بر فرق سر مبارکتان نکوبیدید؟، یا زنجیر بر پشت ظریفتان نزدید؟ و یا سینه نازنینتان را برای امام حسین سرخ نکردید؟
بقول کنفسیوس حکیم :
حرف زدن که بلد نیستید، حرف نزدن هم بلد نیستید؟

زان وفاداران و یاران یاد باد.............داروَک

www.daarvak.blogspot.com
darvak@spray.se




0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin