داروَک

Friday, March 12, 2004

فشار و چانه زنی

آقای سعید حجاریان در شصد و یکمین سالگرد تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه تهران فرمودند: ما نتوانستیم به خاطر ضعف هایمان با دقت از تئوری لازمه کار کردی حاکمیت دو گانه که فشار از پائین و چانه زنی از بالا بود استفاده کنیم.
ایشان همچنین درباره چانه زنی توسط اصلاح طلبان گفتند:
آنجا که هم کم کاری شد، چانه زنی برای خود بود، برای اهداف ملی نبود. گاهی اوقات برای اهداف شخصی بود. دلیل به نتیجه نرسیدن چانه زنی رئیس جمهور در این مورد آن بود که آقای خاتمی چانه زنی نکرد.

اینجانب کمافی السبق به علت فقدان سواد کافی، تئوری لازمه کار کردی حاکمیت دو گانه ( فشار از پائین ، چانه از بالا ) ایشان را در بست قبول کرده و چون ایشان معتقد میباشم که اصلاح طلبان و ریاست جمهور دقت کافی به عرایض ایشان نکرده و بجای چانه زنی در بالا ، چانه خود را شخصا به مشت آن یکی حکومت در بالا کوبیدند و گیجی حاصله از بر خورد آن جسم سخت به چانه باعث گردید تا فشاری که بنا بوده " از پائین" آورده شود، به مقدار زیاد ، بصورت شخصی و بر عکس،" به پائین" آورده شد. که این بوی بد ، حاصل خرابکاری از فشار وارده می باشد.

حجاریان در مورد اوضاع در آینده گفت:
اوضاع بهتر میشود. به خصوص که از یکی دو جناح دموکرات هم باشد.جنبه هایی از دموکراسی هم داشته باشد، فضا ازفضای ترور و دولت پادگانی - پلیسی خارج میشود. به این دلایل بهتر است، حاکمیت دو گانه را حفظ کنیم و دنبال این باشبم که بماند. البته حاکمیت دو گانه به سمت دموکراتیک نزدیک تر است.

دانشجوئی بعد از نطق، از آقای حجاریان سئوال کرد: در حال حاضر که مثلا حاکمیت دو گانه است ما طبق تئوری شما حفظش می کنیم اما بعد از چند ماه دیگر که آنها، با وجود خاتمی که بود و نبودش فرقی نمیکند، مجلس را تصاحب و حاکمیت یگانه دیکتاتوری تشکیل دادند ، چه باید کرد؟
حجاریان پاسخ داد: منم مثل شما، ده تا دست یا مغز که ندارم تا تئوری حاکمیت دو گانه و یگانه را یکجا بدم. عجله نکنید بجاش دعا کنید که نشه، اگر شد، اشگالی نداره، شما که بیست سال صبر کردید تا حاکمیت دو گانه شد، ده بیست سال دیگر هم صبر کنید، بمحض دو گانه شدن حاکمیت ، فشاربدید، اما از پائین و چانه بزنید البته از بالا، در ضمن یادتون نره که حفظش هم بکنید، خدا حفظتون کنه.

نتیجه:

- در مغازه (حکومت) پدرتان چانه نزنید، مانند آقای خاتمی.
- در جایی که مغازه دار (حاکم) میگوید، " سرم را بشکن اما نرخم را نشکن" حتمأ این کار را بکنید.
- تاجای مناسب گیر نیاورده اید، فشار ندهید خصوصأ به پائین.
- حاکمیت دو گانه به سمت دموکراتیک نزدیک تراست، بشرط آنکه حاکمیت های دیگر را متر کرده باشید و دورتر باشند.

زان وفاداران و یاران یاد باد.............داروَک


www.daarvak.blogspot.com
darvak@spray.se









0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin